Σύνταξη άρθρου: Γιώργος Μαυραγάνης   |   Χρόνος Ανάγνωσης: 5′

Για τους ιδιοκτήτες επιχειρήσεων, οι τρόποι με τους οποίους μπορείτε να προωθήσετε την επιχείρησή σας και να προσελκύσετε την προσοχή έχουν αλλάξει δραματικά την τελευταία δεκαετία.

Με τον COVID-19 να αλλάζει τον τρόπο που ζούμε και εργαζόμαστε, ο κόσμος είναι πολύ πιο συγκεντρωμένος στο διαδίκτυο. Για αυτόν τον λόγο, έχει αυξηθεί η ικανότητα να προσελκύετε περισσότερη διαδικτυακή προσοχή.

Σε αυτό το άρθρο, θα δούμε τους πιο δημοφιλείς τρόπους διαφήμισης της επιχείρησής σας μέσα στο 2022!

1) Πληρωμή ανά κλικ (PPC – Διαφημίσεις αναζήτησης)

google adwords

Ας μη γελιόμαστε. Η Google είναι μια διαφημιστική μηχανή. Μπορεί να φαίνεται ότι σας δίνει χρήσιμες πληροφορίες και εργαλεία (Έγγραφα Google, Gmail, Ημερολόγια κ.λπ.), αλλά παρέχει όλα αυτά τα ωραία πράγματα για να βεβαιωθείτε ότι βλέπετε τις διαφημίσεις της. Το 85% των εσόδων της Google προέρχεται από την πλατφόρμα Google Ads.

Η αύξηση της δημοτικότητας των διαφημίσεων Google τα τελευταία δέκα χρόνια ήταν εκπληκτική.
Το 2019, υπήρχαν 160 δισεκατομμύρια+ μηνιαίες αναζητήσεις στο Google.
Οι επιχειρήσεις βγάζουν κατά μέσο όρο 2€ για κάθε 1€ που ξοδεύουν σε διαφημίσεις Google.

Ένα από τα τεράστια οφέλη της διαφήμισης πληρωμής ανά κλικ είναι το γεγονός ότι πληρώνετε μόνο όταν κάνουν κλικ οι καταναλωτές. Είτε είστε μικρή είτε μεγαλύτερη επιχείρηση, μπορείτε να αξιοποιήσετε τη δύναμη της μηχανής αναζήτησης με μικρό κόστος. Η ικανότητα στόχευσης και δοκιμής συγκεκριμένων αγορών και η εκτέλεση εξειδικευμένων καμπανιών σημαίνει ότι το ενδιαφέρον των αγοραστών είναι σημαντικό. Είναι μια εξαιρετική στρατηγική μάρκετινγκ χαμηλού κόστους και ένας αποτελεσματικός τρόπος για να προσελκύσετε υποψήφιους πελάτες.

Ίσως το μόνο μειονέκτημα είναι ο ανταγωνισμός από άλλες εταιρείες του ίδιου κλάδου. Λόγω της ευκολίας πρόσβασης στο Google Ads, οι περισσότερες δημοφιλείς αγορές έχουν αρκετούς διαφημιστές που διεκδικούν την πρώτη θέση.

2) Διαφημίσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

social media

Οι χρήστες είναι συνηθισμένοι στο να βλέπουν διαφημίσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Πολλοί θα τις προσπεράσουν, αλλά εξακολουθούν να τις βλέπουν, κάτι που οδηγεί σε εξοικείωση. Με την πάροδο του χρόνου, η πλατφόρμα έχει αυξήσει τους τρόπους με τους οποίους οι χρήστες μπορούν να φτάσουν στην αγορά των υπηρεσιών ή των προϊόντων σας. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι εξαιρετικά τόσο για την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας όσο και για την προώθηση της επιχείρησης. Αυτήν τη στιγμή υπάρχουν 8 διαφορετικοί τρόποι για να διαφημίσετε την επιχείρησή σας στο facebook, τους οποίους αξίζει να δοκιμάσετε.

3) Email Marketing

email marketing

Πριν από δεκαπέντε χρόνια, όταν λαμβάνατε ένα email, το ανοίγατε. Σήμερα, οι πιθανότητες να ανοίξετε όλα τα email σας έχουν μειωθεί αρκετά. Σ’αυτό το γεγονός έχει συμβάλλει κατά πολύ η υπερβολική και αλόγιστη αποστολή e-mails από τους επιχειρηματίες στους χρήστες-καταναλωτές. Βάσει του νέου κανονισμού GDPR (κανονισμός προστασίας προσωπικών δεδομένων) θα πρέπει οι ίδιοι οι χρήστες να έχουν ζητήσει να λαμβάνουν ενημερωτικά e-mails μέσω εγγραφής τους στο ενημερωτικό σας δελτίο από το site σας, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή άλλων πόρων.

Ενώ τα open rates (ποσοστά χρηστών που ανοίγουν ένα προωθητικό e-mail) για τα emails έχουν μειωθεί σημαντικά τα τελευταία δέκα χρόνια, μέσω έρευνας το 2019, το μέσο open rate ενός e-mail είναι σταθερό στο 22%.

Συνεπώς, η αποστολή email στους καταναλωτές μπορεί να είναι ακόμα μια βιώσιμη επιλογή. Ειδικά όταν περιλαμβάνονται ως μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής, οι καμπάνιες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μπορούν να σας βοηθήσουν να διατηρήσετε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας στο επίκεντρο των καταναλωτών σας.

4) Influencer Marketing

Ένα εύλογα νέο μοντέλο διαφήμισης έχει αναπτυχθεί από την αυξημένη δημοτικότητα των μικρο-διασημοτήτων και των influencers. Δημοφιλείς τόσο στο Instagram όσο και στο Youtube, οι «influencers» είναι άνθρωποι που έχουν μεγάλη βάση ακολούθων (10.000 και πλέον ακόλουθοι είναι μια τυπική μέτρηση). Το Influencer Marketing μπορεί να βοηθήσει τόσο στην αύξηση της απήχησης της επωνυμίας σας όσο και στην προσφορά κινήτρων πωλήσεων. Είναι προφανές ότι όσο περισσότεροι οι followers και όσο μεγαλύτερο το engagement ( η αλληλεπίδραση του κάθε χρήστη στην κίνηση που πραγματοποιείται) του influencer, τόσο μεγαλύτερη είναι και η αμοιβή.

5) Παραπομπές

Ένας από τους ευκολότερους τρόπους για να αναπτύξετε τους δυνητικούς πελάτες της επιχείρησής σας είναι να ζητήσετε βοήθεια από αυτούς που γνωρίζετε. Επικοινωνήστε με φίλους, γνωστούς, πρώην εργοδότες, ακόμα και με άλλες επιχειρήσεις που έχουν πελάτες που μπορεί να χρειάζονται τις υπηρεσίες σας.

Αυτό μπορεί να φαίνεται σαν μια υπερβολικά απλοποιημένη προσέγγιση, αλλά πολλές φορές οι καλύτερες επιχειρηματικές συμφωνίες συμβαίνουν ως αποτέλεσμα του να γνωρίζει κάποιος κάποιον που χρειάζεται τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα σας.

6) Αναζητήσεις βάσει τοποθεσίας

google my business

Κάθε επιχείρηση που θέλει να βρεθεί στο διαδίκτυο θα πρέπει να δημιουργήσει ένα προφίλ στην εφαρμογή Google My Business για να αυξήσει την προβολή της. Η δημιουργία προφίλ επιτρέπει στους χρήστες να βρουν μια επιχείρηση κοντά τους.

Σύμφωνα με έρευνα της Think With Google, το 75% των ανθρώπων που βρίσκουν χρήσιμες πληροφορίες στα τοπικά αποτελέσματα αναζήτησης είναι πιο πιθανό να επισκεφτούν τα φυσικά καταστήματα.

Εκτός από την παροχή πληροφοριών, η Google επιτρέπει πλέον την προσθήκη προσφορών στην καταχώρισή σας. Συνήθως πρόκειται για κίνητρα να ενθαρρύνετε τους ανθρώπους να δοκιμάσουν την επιχείρησή σας.

Εάν ένα άτομο αναζητά ήδη μια επιχείρηση σαν τη δική σας στην περιοχή του, ένα μικρό κουπόνι με μια προσφορά μπορεί να είναι αρκετό για να τον κάνει να τηλεφωνήσει ή να σας επισκεφθεί.

7) Περιεχόμενο βίντεο & Διαφήμιση

Από τότε που κυκλοφόρησε το Youtube το 2005, η πλατφόρμα έχει εξελιχθεί για να γίνει η πιο δημοφιλής πλατφόρμα βίντεο στον κόσμο. Κατά μέσο όρο σε ένα μήνα, το 80% των ατόμων ηλικίας 18-49 ετών παρακολουθούν YouTube.

Γενικά το βίντεο είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να χτίσετε εμπιστοσύνη με το κοινό σας. Οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν βίντεο ως μέρος της διαφήμισης και του περιεχομένου τους θα αποκτήσουν μεγαλύτερη αφοσίωση με τους πελάτες τους. Η ύπαρξη ενός καναλιού στο Youtube και η προσθήκη μάρκετινγκ βίντεο στην επιχείρησή σας μπορεί επίσης να βοηθήσει στη βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας ή του e-shop σας για τις μηχανές αναζήτησης.

Το βίντεο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την προώθηση, την εκπαίδευση και τη διατήρηση μιας σύνδεσης με υπάρχοντες πελάτες. Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε το βίντεο ως πρόσθετο μέρος κάθε άρθρου που συντάσετε.

8) Οργανική Κατάταξη σε Αναζήτηση

seo

Φυσικά, όλοι θέλουν η ιστοσελίδα τους να κατατάσσεται στην κορυφή της Google. Και με εντατική προσπάθεια σας δίνεται η  ευκαιρία να αυξήσετε την κατάταξή σας στα οργανικά αποτελέσματα ( είναι τα αποτελέσματα που εμφανίζονται στη μηχανή αναζήτησης χωρίς να είναι πληρωμένη διαφήμιση).

Η οργανική επισκεψιμότητα στον ιστότοπό σας εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη χρησιμότητα της ιστοσελίδας σας. Εάν δημιουργήσετε μία ιστοσελίδα που απαντά στις ερωτήσεις των πιθανών πελατών σας και τους παρέχει λύσεις στα προβλήματά τους, θα αρχίσετε να τραβάτε την προσοχή. Όσο περισσότερα άτομα κάνουν κλικ στην ιστοσελίδα σας, τόσο καλύτερα θα αρχίσει να αναριχάται στη Google. Εάν μπορείτε να αποκτήσετε backlinks από άλλους ιστότοπους, αυτό θα βοηθήσει επίσης την ιστοσελίδα σας να ανέβει στην κατάταξη.

Η απόκτηση οργανικής κατάταξης χρειάζεται αρκετή προσπάθεια για να επιτευχθεί. Επίσης χρειάζεται χρόνο, επομένως είναι σημαντικό να είστε υπομονετικοί. Συνεχίστε να δημιουργείτε γραπτό περιεχόμενο και περιεχόμενο βίντεο που μπορείτε να μοιραστείτε μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και με την πάροδο του χρόνου το ενδιαφέρον θα αυξηθεί.

9) Ομιλία σε Τοπικές Εκδηλώσεις

Τα συνέδρια του κλάδου, οι εθελοντικές οργανώσεις και οι τοπικοί επιχειρηματικοί όμιλοι χρειάζονται συχνά ομιλητές για συναντήσεις. Θα επωφεληθείτε από την αναγνώριση του ονόματος, τις νέες επαφές και τη δημοσιότητα που αποκτάτε όταν είστε ομιλητής σε αυτές τις εκδηλώσεις.

Αν και μπορεί να σας φαίνεται τρομακτικό να μιλάτε μπροστά σε κοινό, είναι επίσης ένας από τους πιο γρήγορους τρόπους για να αναπτύξετε το δίκτυό σας και να αποκτήσετε αναγνωρισιμότητα.

10) Έντυπα Μέσα

Είναι γεγονός ότι η άνοδος του περιεχομένου που βασίζεται στο web έχει σημειώσει πτώση στα έντυπα μέσα. Ωστόσο, υπάρχουν ακόμη πολλές ευκαιρίες να πετύχετε αποτελέσματα μέσω της σχεδίασης έντυπων μέσων.

Μια μελέτη του 2017 από το Αμερικανικό Ινστιτούτο Τύπου έδειξε ότι περίπου το 60% των ανθρώπων περιγράφουν τον εαυτό τους ως κυρίως προσανατολισμένο στον έντυπο τύπο. Επίσης οι καταναλωτές είναι πολύ πιθανό να επισκεφτούν έναν ιστότοπο αφού ανακαλύψουν ένα προϊόν σε έναν κατάλογο.

Πλεονεκτήματα: Ιδανικό για τις τοπικές επιχειρήσεις, μπορεί να βοηθήσει στην οικοδόμηση της αναγνώρισης της επωνυμίας με την πάροδο του χρόνου.
Μειονεκτήματα: Δύσκολη η απευθείας παρακολούθηση των αποτελεσμάτων, ενδέχεται να χρειαστούν πολλές καμπάνιες για να εμφανιστούν αποτελέσματα.

11) Διαδικτυακά σεμινάρια

Εφόσον το ύφος και το είδος της επιχείρησής σας το επιτρέπει μπορείτε να προσφέρετε διαδικτυακά σεμινάρια ώστε να προσελκύσετε το κοινό-στόχο σας και να συλλέξετε τα στοιχεία επικοινωνίας του για μελλοντικό marketing.

Πρώτα, εντοπίστε πού βρίσκεται το κοινό σας στο διαδίκτυο. Στη συνέχεια, μπορείτε να προβάλετε μερικές απλές διαφημίσεις για να προωθήσετε τις εκδηλώσεις σας και να προτρέψετε τους χρήστες να εγγραφούν. Μερικοί χρήστες μπορεί να μην παρακολουθήσουν την εκδήλωση ζωντανά, αλλά τη μαγνητοσκόπηση αργότερα.

Στα άτομα που προσφέρετε πολύτιμες ιδέες για την επιχείρησή τους είναι πολύ πιο πιθανό να γίνουν πελάτες σας. Η εκπαίδευση μπορεί να είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να ανοίξετε νέους ορίζοντες στην επιχείρησή σας!

Tip:

Μετρήστε την απόδοση της επένδυσης

Λάβετε υπόψη ότι εφόσον επενδύετε σε διαφημίσεις, θα πρέπει να παρακολουθείτε τα ποσοστά απόδοσης. Είναι υπέροχο να αποκτήσετε καλύτερη προβολή για την επωνυμία σας, αλλά αν το κόστος της διαφήμισης δεν προσθέτει έσοδα στην επιχείρησή σας, θα πρέπει να αναθεωρήσετε τη στρατηγική σας.
Σκεφτείτε τον ιδανικό πελάτη σας και πώς του αρέσει να καταναλώνει τα μέσα. Εάν υπάρχει μια συγκεκριμένη ανάγκη που μπορείτε να εκπληρώσετε στους πιθανούς πελάτες σας είναι πιθανό να σας δοκιμάσουν. Αλλά όπως συμβαίνει με όλες τις πτυχές της λειτουργίας μιας επιτυχημένης επιχείρησης, να είστε έτοιμοι και υπομονετικοί δοκιμάζοντας εάν χρειαστεί νέες μεθόδους προώθησής της.