Οι τρόποι με τους οποίους μπορούμε να προωθήσουμε την επιχείρησή μας και να προσελκύσουμε την προσοχή αλλάζουν συχνά την τελευταία δεκαετία.
Έτσι εύλογα δημιουργείται το ερώτημα:
Πώς να διαφημίσω αποτελεσματικά την επιχείρησή μου το 2023;
Ας δούμε αναλυτικά τις ενέργειες που θα μας βοηθήσουν να βελτιώσουμε την αναγνωρισιμότητα και την απόδοση της επιχείρησής μας:
1) Πληρωμή ανά κλικ (PPC – Διαφημίσεις αναζήτησης)
Ας μη γελιόμαστε. Η Google αποτελεί μία διαφημιστική μηχανή. Μπορεί να μας δίνει χρήσιμες πληροφορίες και εργαλεία, αλλά παρέχει όλα αυτά τα ωραία πράγματα για να βεβαιωθεί ότι βλέπουμε τις διαφημίσεις της. Το 85% των εσόδων της το εξασφαλίζει από την πλατφόρμα Google Ads.
Είναι εκπληκτικό το πώς κατάφερε να αυξήσει τη δημοτικότητα των διαφημίσεών της τα τελευταία δέκα χρόνια.
Το 2019, υπήρχαν 160 δισεκατομμύρια+ μηνιαίες αναζητήσεις στο Google.
Οι επιχειρήσεις βγάζουν κατά μέσο όρο 2€ για κάθε 1€ που ξοδεύουν σε διαφημίσεις Google.
Ένα από τα τεράστια οφέλη της διαφήμισης πληρωμής ανά κλικ είναι το γεγονός ότι πληρώνουμε μόνο όταν κάνουν κλικ οι χρήστες. Είτε είμαστε μικρή είτε μεγαλύτερη επιχείρηση, μπορούμε να αξιοποιήσουμε τη δύναμη της μηχανής αναζήτησης με μικρό κόστος. Αποτελεί μια εξαιρετική στρατηγική μάρκετινγκ χαμηλού κόστους και ένας αποτελεσματικός τρόπος για να προσελκύσουμε υποψήφιους πελάτες.
Ίσως το μόνο μειονέκτημα είναι ο ανταγωνισμός από άλλες εταιρείες του ίδιου κλάδου. Λόγω της ευκολίας πρόσβασης στο Google Ads, οι περισσότερες δημοφιλείς αγορές έχουν αρκετούς διαφημιστές που διεκδικούν την πρώτη θέση.
2) Διαφημίσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Οι χρήστες συνηθίζουν να βλέπουν διαφημίσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Πολλοί θα τις προσπεράσουν, αλλά εξακολουθούν να τις βλέπουν, κάτι που οδηγεί σε εξοικείωση. Με την πάροδο του χρόνου, η πλατφόρμα έχει αυξήσει τους τρόπους με τους οποίους οι χρήστες μπορούν να φτάσουν στην αγορά των υπηρεσιών ή των προϊόντων μας. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης παραμένουν εξαιρετικά τόσο στο να προωθήσετε την επιχείρησή σας, όσο και να αυξήσετε την αναγνωρισιμότητα του brand σας.
3) Email Marketing
Πριν από δεκαπέντε χρόνια, όταν λαμβάναμε ένα email, το ανοίγαμε. Σήμερα, οι πιθανότητες να ανοίξουμε όλα τα email μας έχουν μειωθεί αρκετά. Σ’αυτό το γεγονός συμβάλλει κατά πολύ η υπερβολική και αλόγιστη αποστολή e-mails από τους επιχειρηματίες στους χρήστες. Βάσει του νέου κανονισμού GDPR θα πρέπει οι ίδιοι οι χρήστες να ζητήσουν να λαμβάνουν ενημερωτικά e-mails. Αυτό το πραγματοποιούν μέσω εγγραφής τους στο ενημερωτικό σας δελτίο από το site μας, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή άλλων πόρων.
Ενώ τα ποσοστά χρηστών που ανοίγουν ένα προωθητικό e-mail μικραίνουν σημαντικά τα τελευταία χρόνια, το άνοιγμα ενός e-mail είναι σταθερό στο 22%.
Συνεπώς, η αποστολή email στους καταναλωτές μπορεί να είναι ακόμα μια βιώσιμη επιλογή. Ειδικά όταν αποτελούν μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής, οι καμπάνιες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μπορούν να μας βοηθήσουν να διατηρήσουμε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες μας στο επίκεντρο των καταναλωτών.
4) Influencer Marketing
Ένα εύλογα νέο μοντέλο διαφήμισης έχει αναπτυχθεί από την αυξημένη δημοτικότητα των μικρο-διασημοτήτων και των influencers. Δημοφιλείς τόσο στο Instagram όσο και στο Youtube, οι «influencers» είναι άνθρωποι που έχουν μεγάλη βάση ακολούθων (10.000+). Το Influencer Marketing μπορεί να βοηθήσει τόσο στην αύξηση της απήχησης της επωνυμίας μας όσο και στην προσφορά κινήτρων πωλήσεων. Είναι προφανές ότι όσο περισσότεροι οι followers και όσο μεγαλύτερο το engagement ( η αλληλεπίδραση του χρήστη) του influencer, τόσο μεγαλώνει και η αμοιβή.
5) Παραπομπές
Ένας από τους ευκολότερους τρόπους για να αναπτύξουμε δυνητικούς πελάτες της επιχείρησής σας είναι να ζητήσουμε βοήθεια από αυτούς που γνωρίζουμε. Επικοινωνούμε με φίλους, γνωστούς, πρώην εργοδότες, ακόμα και με άλλες επιχειρήσεις που έχουν πελάτες που μπορεί να ωφελούνται από τις υπηρεσίες μας.
Αυτό μπορεί να φαίνεται σαν μια υπερβολικά απλοποιημένη προσέγγιση, αλλά πολλές φορές οι καλύτερες επιχειρηματικές συμφωνίες συμβαίνουν ως αποτέλεσμα του να γνωρίζει κάποιος κάποιον που χρειάζεται τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα μας.
6) Αναζητήσεις βάσει τοποθεσίας
Κάθε επιχείρηση που θέλει να βρεθεί στο διαδίκτυο θα πρέπει να δημιουργήσει ένα προφίλ στην εφαρμογή Google My Business για να αυξήσει την προβολή της. Η δημιουργία προφίλ επιτρέπει στους χρήστες να βρουν μια επιχείρηση κοντά τους.
Σύμφωνα με έρευνα της Think With Google, το 75% των ανθρώπων που βρίσκουν χρήσιμες πληροφορίες στα τοπικά αποτελέσματα αναζήτησης είναι πιο πιθανό να επισκεφτούν τα φυσικά καταστήματα.
Εκτός από την παροχή πληροφοριών, η Google επιτρέπει πλέον την προσθήκη προσφορών στην καταχώρισή μας. Συνήθως πρόκειται για κίνητρα να ενθαρρύνουμε τους ανθρώπους να δοκιμάσουν την επιχείρησή μας.
Εάν ένα άτομο αναζητά ήδη μια επιχείρηση σαν τη δική μας στην περιοχή του, ένα μικρό κουπόνι με μια προσφορά μπορεί να είναι αρκετό για να τον κάνει να τηλεφωνήσει ή να μας επισκεφθεί.
7) Περιεχόμενο βίντεο & Διαφήμιση
Από τότε που κυκλοφόρησε το Youtube το 2005, η πλατφόρμα έχει εξελιχθεί για να γίνει η πιο δημοφιλής πλατφόρμα βίντεο στον κόσμο. Κατά μέσο όρο σε ένα μήνα, το 80% των ατόμων ηλικίας 18-49 ετών παρακολουθούν YouTube.
Γενικά το βίντεο είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να χτίσουμε εμπιστοσύνη με το κοινό μας. Οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν βίντεο ως μέρος της διαφήμισης και του περιεχομένου τους αποκτούν μεγαλύτερη αφοσίωση με τους πελάτες τους. Η ύπαρξη ενός καναλιού στο Youtube μπορεί επίσης να βοηθήσει στη βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας ή του e-shop μας για τις μηχανές αναζήτησης.
Το βίντεο μπορεί να χρησιμεύσει στην προώθηση, την εκπαίδευση και τη διατήρηση μιας σύνδεσης με υπάρχοντες πελάτες. Μπορούμε επίσης να χρησιμοποιήσουμε το βίντεο ως πρόσθετο μέρος κάθε άρθρου που συντάσουμε.
8) Οργανική Κατάταξη σε Αναζήτηση
Φυσικά, όλοι θέλουν η ιστοσελίδα τους να κατατάσσεται στην κορυφή της Google. Και με εντατική προσπάθεια μπορούμε να αυξήσουμε την κατάταξή μας στα οργανικά αποτελέσματα.
Η χρησιμότητα της ιστοσελίδας μας αυξάνει την οργανική επισκεψιμότητα στον ιστότοπό μας. Εάν δημιουργήσουμε μία ιστοσελίδα που απαντά στις ερωτήσεις των πιθανών πελατών μας και τους παρέχει λύσεις στα προβλήματά τους, θα αρχίσουμε να τραβάμε την προσοχή. Όσο περισσότερα άτομα κάνουν κλικ στην ιστοσελίδα μας, τόσο καλύτερα θα αρχίσει να ανεβαίνει στα αποτελέσματα της Google. Εάν μπορούμε να αποκτήσουμε backlinks από άλλους ιστότοπους, αυτό θα βοηθήσει επίσης την ιστοσελίδα μας να ανέβει στην κατάταξη.
Η αλήθεια είναι ότι πρέπει να διαθέσουμε αρκετή προσπάθεια για να πάρουμε οργανική κατάταξη. Επίσης θέλει χρόνο, επομένως είναι σημαντικό να είμαστε υπομονετικοί. Συνεχίζουμε να δημιουργούμε γραπτό περιεχόμενο και περιεχόμενο βίντεο που μπορούμε να μοιραστούμε μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Έτσι με την πάροδο του χρόνο θα αυξήσουμε το ενδιαφέρον των χρηστών.
9) Ομιλία σε Τοπικές Εκδηλώσεις
Τα συνέδρια του κλάδου, οι εθελοντικές οργανώσεις και οι τοπικοί επιχειρηματικοί όμιλοι χρειάζονται συχνά ομιλητές για συναντήσεις. Θα επωφεληθούμε από την αναγνώριση του ονόματος, τις νέες επαφές και τη δημοσιότητα που αποκτάμε όταν είμαστε ομιλητές σε αυτές τις εκδηλώσεις.
Αν και μπορεί να μας φαίνεται τρομακτικό να μιλάμε μπροστά σε κοινό, είναι επίσης ένας από τους πιο γρήγορους τρόπους για να αναπτύξουμε το δίκτυό μας και να αποκτήσουμε αναγνωρισιμότητα.
10) Έντυπα Μέσα
Είναι γεγονός ότι η άνοδος του περιεχομένου στο web έχει σημειώσει πτώση στα έντυπα μέσα. Ωστόσο, υπάρχουν ακόμη πολλές ευκαιρίες να πετύχουμε αποτελέσματα μέσω της σχεδίασης έντυπων μέσων.
Μια μελέτη του 2017 από το Αμερικανικό Ινστιτούτο Τύπου έδειξε ότι περίπου το 60% των ανθρώπων περιγράφουν τον εαυτό τους ως κυρίως προσανατολισμένο στον έντυπο τύπο. Επίσης οι καταναλωτές είναι πολύ πιθανό να επισκεφτούν έναν ιστότοπο αφού ανακαλύψουν ένα προϊόν σε έναν κατάλογο.
Πλεονεκτήματα: Ιδανικό για τις τοπικές επιχειρήσεις, μπορεί να βοηθήσει στην οικοδόμηση της αναγνώρισης της επωνυμίας με την πάροδο του χρόνου.
Μειονεκτήματα: Δύσκολη η απευθείας παρακολούθηση των αποτελεσμάτων, μάλλον θα χρειαστούν πολλές καμπάνιες για να εμφανιστούν αποτελέσματα.
11) Διαδικτυακά σεμινάρια
Εφόσον το ύφος και το είδος της επιχείρησής μας το επιτρέπει μπορούμε να προσφέρουμε διαδικτυακά σεμινάρια ώστε να προσελκύσουμε το κοινό-στόχο μας και να συλλέξουμε τα στοιχεία επικοινωνίας του για μελλοντικό marketing.
Πρώτα, εντοπίζουμε πού βρίσκεται το κοινό μας στο διαδίκτυο. Στη συνέχεια, μπορούμε να προβάλουμε μερικές απλές διαφημίσεις για να προωθήσουμε τις εκδηλώσεις μας και να προτρέψουμε τους χρήστες να εγγραφούν. Μερικοί χρήστες μπορεί να μην παρακολουθήσουν την εκδήλωση ζωντανά, αλλά τη μαγνητοσκόπηση αργότερα.
Στα άτομα που προσφέρουμε πολύτιμες ιδέες για την επιχείρησή τους είναι πολύ πιο πιθανό να γίνουν πελάτες μας. Η εκπαίδευση μπορεί να είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να ανοίξουμε νέους ορίζοντες στην επιχείρησή μας!
Tip:
Μετρήστε την απόδοση της επένδυσης
Λάβετε υπόψη ότι εφόσον επενδύετε σε διαφημίσεις, θα πρέπει να παρακολουθείτε τα ποσοστά απόδοσης. Είναι υπέροχο να αποκτήσετε καλύτερη προβολή για την επωνυμία σας. Ωστόσο, αν το κόστος της διαφήμισης δεν προσθέτει έσοδα στην επιχείρησή σας, θα πρέπει να αναθεωρήσετε τη στρατηγική σας.
Σκεφτείτε τον ιδανικό πελάτη σας και πώς του αρέσει να καταναλώνει τα μέσα. Εάν υπάρχει μια συγκεκριμένη ανάγκη που μπορείτε να εκπληρώσετε στους πιθανούς πελάτες σας είναι πιθανό να σας δοκιμάσουν. Αλλά όπως συμβαίνει με όλες τις πτυχές της λειτουργίας μιας επιτυχημένης επιχείρησης, να είστε έτοιμοι και υπομονετικοί δοκιμάζοντας νέες μεθόδους προώθησής της.